Aktivarum

Alternativ historia – Om Romarriket aldrig föll | maj 29, 2014

Eftersom det är Flyga-upp-i-himlen-dagen så är temat för inlägget historia.

Vid det här laget har de flesta läsare hört de intersektionella konspirationsteorierna om historien och patriarkatet. Vad jag undrar är dock om  ni har hört någon av dessa teorier beskriva detaljer? Om inte här är en riktig teori i sju delar – Om Romarriket aldrig föll.

 

Del 1 – Varför föll Rom och vad hade krävts för att Romarriket inte skulle falla? Ett mer germaniskt och mindre romerskt kejsardöme där Rom vinner mot hunnerna.

 

Del 2 – Migrationsperioden. Romarriket hade koloniserat större områden, hamnat i konflikt med folken där och skickat dit fler trupper tills Europa var romerskt.

 

Del 3 – Rom hade haft såväl handel som konflikter, först med perserna, sedan med sassaniderna och slutligen med araberna vid Islams expansion.

 

Del 4 – Efter 200 års handel mellan Rom och Kina så hade ett massivt krig ägt rum mellan Romarriket och Mongolimperiet. Vem som vunnit är hugget som stucket.

 

Del 5 – Rom överlever mongolernas invasion men drabbas nu av den svarta döden med enorma förluster i liv. Efteråt så fokuserar ett sargat Rom på utbildning och handel.

 

Del 6 – Den industriella revolutionen. Rom och Kina börjar tävla i teknisk utveckling i en medeltida variant av  ”kalla kriget”. Bägge imperierna invaderar varsin amerikansk kust.

 

Del 7 – Serien slut, diskussion om hur stort inflytande det riktiga Romarimperiet hade på vår värld från dess fall fram till våra dagar. Hade kristendomen aldrig legaliserats, hela världen helt annorlunda.

 

 

Och därmed är serien slut.

Observera att även fast detta är en helt påhittad historieskrivning så är den baserad på – och innehåller – riktiga fakta. Vi ges en detaljerad bild som – utifrån saker vi vet – motiverar hur och varför saker kunde ha hänt om Romarriket aldrig föll. Även med andra händelser hade reglerna varit samma.

Jämför detta med de totalt påhittade ideer om postkolonialism och patriarkat som sprids idag. De är inte baserade på fakta, de är baserade på politiska behov. Man vill beskriva en bild man gillar. Därför kan man inte ge dem detaljer för även med påhittade händelser kan man bedöma faktagrunden.

Så nästa gång ni hör en alternativ historieskrivning – kräv detaljer

Hänvisa gärna till det här inlägget som exempel på vilka krav som skall uppfyllas för hänvisningar till påhittade händelser.


Publicerat i Genus

23 kommentarer »

  1. Romarna övergav kolonisationen av germanien ungefär år noll. Kanske under straffexpeditionerna efter Teutenburgerskogen. Anledningen var germaniens relativa fattigdom. Germaniska territorier kunde ej underhålla de legioner som krävdes för att ockupera dem. Till skillnad från den keltiska urbana kulturen längre västerut.
    Tråkigt nog för romarna så stod historien ej stilla. Jordbruksteknologi läckte över från romarriket till barbarium. Och romerksa subsidier och gränspolitik ledde till sist fram till politiska revolutioner i barbarium.
    Rom mötte år 9 ett löst stamförband som fick använda varje fördel det någonsin kunde uppbringa för att vinna en batalj. Sedan föll det sönder. 300 hundra år senare var barbarerna (på grund av romersk jordbruksteknologi) många gånger fler och fullständigt militariserade (på grund av romersk gränspolitik).
    Rom hade gjort sig självt till föredettingar. Alldeles oavsett hur mycket Stilico vred sina händer.

    Kommentar av Martin — maj 29, 2014 @ 5:09 e m

  2. Barbaricum hade genomgått genomgripande politiska revolutioner under dessa hundreatals år.
    Från ”de gamla männens välde”, traditionsväldet, stamsamhället. Till ”de unga männens välde”, ”krigar och våldssamhället”, ”yeomen”, ”jünker” och ”ynglinga” ätten. Till gott för de som dyrkar makt. Och till ont för de som dyrkar liv.

    Kommentar av Martin — maj 29, 2014 @ 5:13 e m

  3. Barbarium borde jag ha skrivit Barbaricum, rent stilmässigt.

    Kommentar av Martin — maj 29, 2014 @ 5:30 e m

  4. En mycket respekterad historiker, Max Gallo, har nyligen kommit ut med en bok om romarrikets fall. Han menar att en avgörande faktor var att medborgarskapet ar 212 utsträcktes till ”kreti och pleti”. Det är en bok som jag lockas av att införskaffa.

    Kommentar av Maria — maj 29, 2014 @ 6:54 e m

  5. Det finns en hypotes att Romarriket föll p.g.a kallare klimat. Det här skulle åtminstone förklara varför det som skedde inte bara var en politisk kollaps utan även en civilisatorisk kollaps. Antikens storstäder minskade kraftigt och folk började bo närmare sin direkta försörjning, dvs. i byar. Vägnätet förföll och bildningen upprätthölls enbart av klostern och då på sparlåga. Det tog den europeiska civilisationen flera hundra år att återhämta sig.

    Kommentar av Rick — maj 30, 2014 @ 12:43 e m

  6. Klimathypotesen brukar framhallas för alla möjliga perioder, men jag har aldrig hört att klimatet skulle ha haft nagon inverkan pa romarrikets fall. Jag haller den inte för särskilt trolig heller.

    Kommentar av Maria — maj 31, 2014 @ 7:42 f m

  7. Grattis Erik Wedin, att du lyckades få ett helt kommentarsfält raderat och avstängd med allas kommentarer, genom ditt förtal kring andra personer, på Dagens Juridik bakom en massa trollsignaturer av dig och dina trollande kompisar!

    Känns det bra?

    Du kan väl visa lite ryggrad nästa gång att du skriver bakom ditt eget riktiga namn och inte kallar dig ”Hovrättsassessor”, Feministen”, ”Ewa” eller ”Marcus Widlund” när du ska försöka måla på mig en massa smutskastande och lögner!

    Jag menar är jag offentlig och du och dina vidriga troll smutskastar mig, ska ni banne mig göra det offentligt själva!

    Lägg ner ditt trollande, trakasserande och hycklande skitsnack tillsammans med din grupp dubbelmoraliska jämställdister nu och väx upp!.

    Vill ni sprida ut att kvinnor ljuger kring våldtäkter och alla är oskyldigt dömda, så kan ni börja med att ta av er era maskerna och visa lite ryggrad. Men ni har uppenbarligen tappat ansiktet redan före ni visat upp något.

    Kommentar av Charlotta Lena Andersson — maj 31, 2014 @ 10:26 f m

  8. Charlotta Lena Andersson:

    ”Grattis Erik Wedin, att du lyckades få ett helt kommentarsfält raderat och avstängd med allas kommentarer, genom ditt förtal kring andra personer, på Dagens Juridik bakom en massa trollsignaturer av dig och dina trollande kompisar!”

    FYRA PUNKTER

    1. Har du helt tappat förståndet? Jag börjar tröttna på trakasserier baserade på falska anklagelser. Ni som sysslar med det här riskerar polisanmälan för förtal. 240+ idiotkommentarer talar sitt tydliga språk.

    2. Jag vet inte ens vilket kommentarsfält du menar. Jag har inte skrivit på Svensk Juridik på länge. Jag har föga tid att skriva någon annanstans än här, Genusdebatten.se, Twitter och Facebook. Enda signaturer jag använder är ”Erik” (riktigt namn) och ”Aktivarum”

    Min Twitter är öppen för alla, samma med min Facebook

    3. Lär dig skilja på mig och dem du tror är mig, att du utan några som helst data tror det är ingen ursäkt att påstå det. Jag vet givetvis bättre än du om vad du säger om mig är eller ens kan vara sant.

    4. Lär dig skilja på mig och dem du kallar mina ”kompisar”. Jag har ingen talan över vad andra personer skriver och inte skriver på internet. Sverige är ett fritt land där folk gör saker av egen vilja, inte pga någon annan.

    END

    Kommentar av Aktivarum — maj 31, 2014 @ 11:30 f m

  9. Maria:

    ”En mycket respekterad historiker, Max Gallo, har nyligen kommit ut med en bok om romarrikets fall.”

    Aaagh, du glömde att berätta den bara fanns på franska Maria🙂 jag skulle leta efter den på internet och så hittar jag inte ens engelska namnet på boken.

    La Chute de l’empire romain ; Paris (XO éditions), 2014.

    GoogleTranslate funkade rätt bra på denna sida dock
    http://www.xoeditions.com/La-chute-de-l-empire-romain

    Kommentar av Aktivarum — maj 31, 2014 @ 11:38 f m

  10. Vad menar du med +240 idiot kommentarer!? Menar du när du och Tanja Bergkvist anonymt länkar till oväsentligheter om mig på din blogg!?

    En upplyft sverigedemokratiska kvinna som skrattar åt andra kvinnor, när du och dina obildade puckon till signaturer förtalar dem!?

    Eller talar du om det hopkok, som DU skapat och sedan med dina vidriga falska avskyvärda fega anonyma andra idiotsignaturer du själv sitter bakom distribuerat ut på Internet, av de ryggradslösa billiga signaturerna ”Trollan”, ”Maria” och ”Daniel” som de mejlar ut till olika bloggare och sedan hänvisar till mig och mitt företag!?

    Du tror att du blir oskyldig till förtal och ärekränkning när du ”bara” hjälper till att distribuera ut andras förtal!? Det är fel lilla Erik.

    Med andra ord är din länkning, och er spridning av förtal lika illa som när den som skriver skiten gör sig skyldig till förtal, som när ni länkar till Trollans inlägg från Dagens Juridik, med påståendet om att jag skrivit skiten på hennes blogg, där hon säger ”Godmorgon Lena Lillie”.

    Modigt gjort av ett gäng anonyma skitstövlar och utan att bloggen ”Lena Lillie” fanns kvar överhuvudtaget vid tillfället, att jämföra med ert förtal, om att hon skulle varit psykiskt sjuk och en massa påhittade bloggare som påstod att hon varit inne på deras patetiska tonårsbloggar!

    ”Lena Lillie-bloggen försvann för att dina kommunistkamrater hängde ut hennes företag med förtal och hotade att det skulle hängas ut på andra ställen med mer skitsnack! Sedan sitter du och ”Trollan” och skriver smöriga skenheliga inlägg om vad som är rätt och fel. Eller sprider ut att jag inte håller ”god ton”!🙂

    Hur kommer det sig!? Är det för att du och din billiga falska signatur ”Trollan´”är totalt vrickade i huvudet!?

    Du hänvisar från din blogg till Trollans förtal och blir därmed lika skyldig till förtal, enligt lagen!

    Tacka tusan för att gick åt helvete med Piratpartiet i EU-valet när din blåsta hantverkare och vidriga smutskastare ”Trollan” marknadsför partiet på sin blogg och samtidigt sitter och förtalar och sabbar för andra kvinnor i sin billiga iver, att få pluspoäng av ett gäng fanatiska rabiata kvinnohatande kommunister som er!

    Det du sysslar med är brottsligt och jag tackar Beatrice Ask för att hon ska tillsätta en utredning som sätter fast äckliga typer som sysslar med sådant ert anonyma anhang gör.

    De + 240 idiotkommentarer du hänvisar till är förmodligen de kommentarer som skrevs under mitt företagsnamn på denna och kommunisten Cattans blogg med grovt förtal och uthängning av personnummer, adresser, inkomstuppgifter och andra integritetskränkande data om mig och mitt företag som jag INTE ville lägga ut av integritetsskäl.

    Det kopplat till grov smutskastning. De lades ut helt utan grund och utan att något liknande eller i närheten gjort av mig före!

    Datauppgifter som företagsägaren INTE lagt fram för någon av er eller nämnt på någon blogg, förrän DU och dina blåsta kommunisthäxor du har omkring dig drog fram dem efter att DU först lagt upp dem på DIN blogg, såsom även ”Trollan” och den påhittade ”Maria” a.k.a ”Daniel” och ”Törnrosa” och andra vidriga äckliga avskum, till påhittade signaturer,som på något märkligt sätt backar upp dig, trots att du ”inte alls” känner till dem!? Märkligt!

    Hälsa dina kommunistkamrater och sverigedemokrater att de troligen kommer få aha-upplevelser i boken, Bakom Dolda Ansikten!

    Lägg nu ner ditt manipulativa falskspel och försök agera lite mer hederligt, lite mindre kärringaktigt och förtalsfullt skvallrigt, med hjälp av vidriga anonyma signaturer, så kanske er trovärdighet får lite mer dragkraft till er smutsiga propaganda, om att kvinnor ljuger kring våldtäkter och att kvinnor påstås har mer fördelar än män!

    Det manshat du babblar om är något DU skapar omkring dig – från dina sjuka fantasier om kvinnliga påhittade förmåner! Blev du kanske ratad av en kvinna någon gång som du aldrig kunnat släppa, så du idag istället strider för mäns rättigheter!?

    Stackars liten, vilket manshat!

    Och nej jag har knappast tappat förståndet så lägg istället ner din psykopatiska signatur ”Daniel” som du skriver bakom som sprider förtal och jävligheter och visar ditt rätta jag!

    Det fanns/finns signaturer som starkt påminner om de du brukar ha omkring dig, på Dagens Juridik och dessutom någon som kallade sig för ”Jämställdistbloggaren”, som påstod att Charlotta Lena Andersson blivit blockerad överallt!? En vanlig lögn bland Jämställdisterna ni sprider ut, som de kärringar ni då agerar.

    Och några andra påhittade totalt okända signaturer som förtalsfullt målade upp att jag inte höll ”god ton”när så inte var fallet!?

    Något bland annat din psykopatiska signatur ”Törnrosa” brukade uttrycka. Knappast normalt skeende av kvinnor att klanka ner på andra kvinnor, som förvarar sig mot påhopp! Vilket sannolikt gör det troligt att de är män som sitter bakom dessa puckade signaturer.

    Jag hoppas verkligen att inte mina skattepengar går till ert manipulativa politiska smutsspel!

    Pär Ström och ert anhang är bara en sorglig samling av manschauvinism och mindervärdighetskomplex i en röra av smutskastande signaturer, som får betalt av att smutskasta hederliga människor på Internet anonymt.

    Jag säger även grattis till Pär Ström som skapat en flock hyenor som jagar efter kvinnliga småföretagare med förtal, för han och ert anhang under flera år lurat i och skapat avund hos obildade typer kring kvinnor och tror att de fått allt serverat på silverfat.

    Obildat, fördomsfullt och totalt genomkorkat!

    Kommentar av Charlotta Lena Andersson — juni 1, 2014 @ 8:59 f m

  11. Charlotta Lena Andersson:

    Det här är första gången jag tilltalar dig med ditt namn. Jag har över huvudtaget aldrig nämnt hela ditt namn eller var du bor. Jag har heller aldrig kallat dig för fula saker som du kallar andra människor för.

    När du till och med går in på Dagens Juridik och kallar folk för råttor så bör du väl ändå vakna till och inse att du gör bort dig. Jag har aldrig skrivit på Dagens juridik, men jag har följt dig där.

    Internet glömmer inte och därför kan du nog inte heller sudda bort minnena av bl a lottaonline och lena lillie. Du kan försöka be Google.

    Eftersom jag deltagit ganska flitigt i vissa debatter har jag sparat allt som jag deltagit i – både som bevis på hur jag har uppfört mig och som bevis på hur jag blivit bemött.

    Så även om du säger att LL-bloggen inte finns längre så är det en sanning med modifikation. Jag har bl a en mht-fil som är intressant. Sista gången jag skrev innan du blockerade mig plus ett oändligt antal skärmdumpar som jag tagit för att ha en chans att klara mig mot alla dina påhopp – om det skulle bli aktuellt.

    Eftersom du [redigerat pga egen oklarhet] kränkt människor och det långt innan du började gömma dig bakom lättgenomskådlig proxy så är jag övertygad om att det finns fler som har en gedigen samling skärmdumpar, .mht med mera sparat som binder dig till diverse hätska utfall

    Bevis för vem du är finns också sparat. Från såväl lottaonline-perioden som lena lillieperioden där vi växlade en del mejl.

    Jag delar Bashflaks inställning. Aschberg skulle möjligen vara den rätta medicinen för att få stopp på alla dina utfall och hot.

    mvh Törnrosa

    Kommentar av Törnrosa — juni 1, 2014 @ 10:29 f m

  12. Charlotta Lena Andersson

    ”Vad menar du med +240 idiot kommentarer!?”

    Exakt vad jag säger.

    ”Menar du när du och Tanja Bergkvist anonymt länkar till oväsentligheter om mig på din blogg!?”

    För det första säger länkar i sig ingenting, för det andra får du lära dig skillnaden mellan mig och alla andra som inte är mig.

    ”när du och dina”

    Skillnaden mellan mig och alla andra som inte är mig, igen!

    ”Eller talar du om det hopkok, som DU skapat och sedan med dina vidriga falska avskyvärda fega anonyma andra idiotsignaturer du själv sitter bakom distribuerat”

    Alltså dem som inte är mig? Se ovan.

    ”de ryggradslösa billiga signaturerna ”Trollan”, ”Maria” och ”Daniel” som”

    Som inte är jag och talar för sig själva.

    ”Du tror att du blir oskyldig till förtal och ärekränkning när du ”bara” hjälper till att distribuera ut andras förtal!? Det är fel lilla Erik.”

    Ja givetvis är jag oskyldig till förtal om jag rapporterar förtal sker på ett medium. Historiker som rapporterar om krig är för övrigt oskyldiga till att utöva krig också. Bra du förstod den biten.

    ”Med andra ord är din länkning”

    Ingenting, länkar säger i sig ingenting!

    ”som när ni länkar till Trollans inlägg från Dagens Juridik, med påståendet om att jag skrivit skiten på hennes blogg, där hon säger ”Godmorgon Lena Lillie”.”

    Länkar är i sig ingenting och Trollan är inte jag utan en egen person med egna tankar, känslor och åsikter.

    ”Modigt gjort av ett gäng anonyma skitstövlar”

    Skillnaden mellan mig och personer som inte är mig (igen)

    ”Lena Lillie-bloggen försvann för att dina kommunistkamrater”

    Har inga sådana, är i vilket fall som helst inte mig du pratar om.

    ”Sedan sitter du och ”Trollan” och”

    Det finns inget ”jag och trollan” vi är två olika självständigt tänkande människor så du kan sluta förminska henne till bihang.

    ”Är det för att du och din billiga falska signatur ”Trollan´”är totalt vrickade i huvudet!?”

    Nej men om du tror/säger Trollan är min signatur då är du helt vrickad i huvudet på riktigt. Det är inte sant och fortsätter du trots det att tro det är det på goda grunder vissa ifrågasätter ditt psyke.

    ”Du hänvisar från din blogg till Trollans förtal och blir därmed lika skyldig till förtal, enligt lagen!”

    Jag hänvisar inte dit mer eller mindre än Google gör det och sist jag kollade ställde ingen Google inför rätta för länkar de ogillade. Du pratar om folk så okunniga på ämnet internet de inte ens verkar veta vad länkar är för någonting.

    ”Tacka tusan för att gick åt helvete med Piratpartiet i EU-valet när din blåsta hantverkare och vidriga smutskastare ”Trollan” marknadsför partiet på sin blogg”

    Skillnaden mellan mig och alla som inte är mig (åter)

    ”Det du sysslar med är brottsligt och jag tackar Beatrice Ask för att hon ska tillsätta en utredning som sätter fast”

    Det google sysslar med är isåfall lika brottsligt.

    ”De + 240 idiotkommentarer du hänvisar till är förmodligen de kommentarer som skrevs under mitt företagsnamn på denna och kommunisten Cattans blogg”

    Ännu en person som inte är jag?

    ”Det kopplat till grov smutskastning. De lades ut helt utan grund och utan att något liknande eller i närheten gjort av mig före!”

    Vilket har ingenting med mig att göra. Skillnaden mellan mig och alla som inte är mig, (ännu en gång)

    ”Datauppgifter som företagsägaren INTE lagt fram för någon av er eller nämnt på någon blogg, förrän DU och dina blåsta kommunisthäxor du har omkring dig drog fram dem efter att DU först lagt upp dem på DIN blogg”

    Har du taskigt närminne? Jag har inte lagt upp några sådana saker. OM nån gjort det vet jag heller inte vem det är. Vad andra personer som inte är JAG gör får du prata med dem om, inte mig.

    ”såsom även ”Trollan” och den påhittade ”Maria” a.k.a ”Daniel” och ”Törnrosa” och andra vidriga äckliga avskum, till påhittade signaturer,som på något märkligt sätt backar upp dig, trots att du ”inte alls” känner till dem!? Märkligt!”

    Poängen är att du inte fattat att det där är riktiga personer (som inte är mig) som inte är påhittade men som har problem med dig och ditt beteende. Det är inte mitt ansvar att hålla koll på alla personer som du har bråkat med på nätet. Det jag håller koll på är de 240+ idiottexter DU skrivit till MIG.

    Kommentar av Aktivarum — juni 2, 2014 @ 12:47 e m

  13. Erik Wedin!

    Tar du inte bort ovan förtal inom 30 minuter av din satans häxa till signatur ”Törnrosa” gör jag en polisanmälan på dig ögonblickligen!

    kaså för dina påståenden om att jag har problem med psyket och din länkning till ett förtalsfullt inlägg.

    Har du förstått!?

    Kommentar av Charlotta Lena Andersson — juni 10, 2014 @ 4:45 f m

  14. 1) Jag har aldrig någonsin mordhotat en enda människa!

    3) Jag sliter för mig levebröd varje månad totalt utan bidrag!

    2) Jag har blir däremot utsatt för trakasserier sedan flera år av en samling som kallar sig för ”Jämställdister”, vars främsta sysselsättning är att sitta på nätet och förtala hederliga kvinnor, vilket sker i grupp bland ett flertal bloggar och anonyma ryggradslösa individer.

    Runt dem sitter ett fåtal som inte är anonyma men spelar väldigt oskyldiga!

    Du har 10 minuter på dig att ta bort skiten ovan annars blir det en stor fet rättslig process som heter duga.

    Har du förstått!?

    Jag har printscreens på det som du låtit ske på din ruttna helvetes blogg!

    Kommentar av Charlotta Lena Andersson — juni 10, 2014 @ 4:54 f m

  15. FÖRTAL

    Förtal innebär att någon lämnar uppgift om en specifik person, som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, till annan än den uppgiften rör (se 5 kap. 1 § brottsbalken). Att utpeka någon som brottslig är ett av de exempel som tas upp i förtalsparagrafen, varför det berörda händelseförloppet bör kunna utgöra brott om den verkliga situationen överensstämmer med vad som nyss beskrivits och det inte kan anses ha varit försvarligt att lämna uppgift (vilken uppgiftslämnaren haft skälig grund anta var sann) i saken (se 5 kap. 1 § brottsbalken).

    Kommentar av Charlotta Lena Andersson — juni 10, 2014 @ 4:59 f m

  16. Du är ANSVARIG för det som står på din blogg Erik Wedin!

    Kommentar av Charlotta Lena Andersson — juni 10, 2014 @ 5:07 f m

  17. Jag ringer polisen i denna stund, ta bort förtalet ovan om mig, så lägger jag ner polisanmälan!

    Kommentar av Charlotta Lena Andersson — juni 10, 2014 @ 5:11 f m

  18. Det är jag som blivit utsatt för mobbning, förtal och trakasserier och intrång av min personliga integritet av Erik Wedin med Jämställdisterna som svarar mig med att fortsätta med trakasserier och förtal!?

    Erik Wedin menar att jag ”förminskar” !? Erik Wedin borde istället fråga sig vad han sysslat med mot mig på olika sätt när det gäller att ”förminska” någon.

    Jag kom fram hos polisen. Du kan ju ta med dig signaturen Törnsosa vid kommande process.

    Kommentar av Charlotta Lena Andersson — juni 10, 2014 @ 5:37 f m

  19. Den som förtalar någon på internet, har gjort sig skyldig till förtal enligt 5:1 BrB.

    Även polisen har nu fått printscreens av denna sida.

    Kommentar av Charlotta Lena Andersson — juni 10, 2014 @ 6:29 f m

  20. Ifall någon undrar vad jag menar med 240+ idiottexter här är ett urval av de trollkommentarer som ramlat in det senaste halvåret. OBS: Citaten kommer från bloggens filter, de reflekterar tonläge, attityd och påståenden från postaren, inte bloggägaren.

    ”Bakom häxorna trollan, maria och törnrosa sitter förövrigt tre kuk Lösakukar och spelar kvinnor!”

    (IP 2.64…Signatur Motståndsrörelsen)

    ”Falska trollet trollan och seriefiguren Dolf samt häxan törnrosa kan jag utlova en belöning för när deras namn och adresser kommit till min ägo! ”

    – Dolfs fullständiga namn är redan offentligt.

    ”Man kan undra vad skvaller- och förrädarfittor som snoppsugaren törnrosa, maria och trollan får betalt i för valörer? Troligen är de så billiga i drift att de nöjer sig med att hänga med ett gäng konservativa mangrisar”

    ”Hade jag fått bestämma skulle du fått dig en rejäl känga mellan benen över ditt falska skitbeteende i samma veva som dina fjantlänkande kommunistksmratet mejades ner med en stär skördetröska med nyvässade blad!”

    ”Erik wedin skriver negativt om vänstern men samarbetar med kommunistkossor som hannah lemoine, häxan trollet, kommunisten ninni och törnrosa och andra vänsterextrema idioter som häxan och snoppsugaren maria och tjackfnasket kattan i fettan!”

    – Kanske inte så intelligent av dig att häva ur dig dumheter om personer som varken är anonyma eller har med den här bloggen att göra.

    ”För er information har jag anlitat någon som kan ta reda på ditt fullständiga namn Aktivarum a.k.a Baskarlset”

    – För din information är Bashflak inte jag.

    Många måltavlor har satts upp på typer som er och grundaren till Lexbase – samma skrot och korn!”

    (IP 80.216…Signatur Någon/Antijämställdist/Pepp)

    – Här pratas om att anlita personer och sätta måltavlor på folk? Den här sortens uttalanden kallas olaga hot.

    ”gömmer dig bakom anonymitet och bloggkärringar som Anybody a.k.a psykopaten Törnrosa eller Trollan! Du är en död obetydlig pdykopatisk rutten falsk manliga blogghora som snart kommer vara en död blogghora!

    – Uppenbarligen är jag inte död ännu men det var ju bra att få ett ännu tydligare olaga hot ifall det förra inte var grovt nog.

    ”Din signatur ”Törnrosa” Aktivarum heter inte Charlotta utan brukar i egenskap av man kalla sig för ”Christina””

    – Ännu en signatur du anklagar mig för att ha. Att du orkar. Christina är inte jag och mig veterligen inte man.

    ”Jag hoppas du med ditt alias ”Malte skoglund” a.k.a ”Maria” och den vidriga ”Bashflash” blir påkörda av en långtradare eller uthängda av Expressen!”

    – Trevliga åsikter du har. Varken Malte, Maria eller Bashflak är jag. Intressant dock att du betraktar påkörd av långtradare och uthängd av Expressen som likvärdiga.

    ”Sedan kan du säga till din andra personlighet och ”kollega” ”Trollan” som du hänvisar till gällande hennes kriminella förtal över min personlighet och PÅSTÅDDA kommentarer, att inlägget passar utmärkt att tillhöra hennes partitillhörighet där de flesta medlemmar sitter i fängelse idag! Den lilla råttan från byhålan i Uppsala skulle det vara mycket intressant att möta i verkligheten! ”

    (IP 79.136…Signatur Lena Lillie)

    – Trollan är heller inte jag. Den som ägnar sig åt förtal är du med dina kommentarer om en person från Uppsala. Jag är btw inte från Uppsala.

    ”Vem av er manliga jämställkdister delar Charlotte Vaino sin säng med eftersom hon springer era smutsiga billiga ärenden åt er!?”

    – Med tanke på att Charlotte blockar alla jämställdister är det där mer än lovligt idiotiskt, uppenbarligen fel och dessutom näthat mot henne.

    ”Hälsa dina andra personligheter Aktivarum att det skulle vara ett nöje att möta dessa svin till dina jämställdist-signaturer öga mot öga för att se hur stora i käften de kan vara i verkligheten!”

    – De är inte mina personligheter utan egna personer. Att tro alla de där signaturerna är jag är helt sjukt.

    ”Kan även förklara för din signatur ”Maria” Aktivarum att hon aldrig varit trovärdig som kvinna och passar mycket bättre med sin fula mask på huvudet när hon kallar sig Malte Skognäs!”

    – Upplysningsvis är ingen av de personerna jag. På tal om ingenting utöver alla de här jävligheterna så har – av allt att döma – samma människa skrivit kommentarer där vederbörande utger sig för att vara Törnrosa i signaturen samt lämnar Tanja B.s mailadress.

    ”Givetvis har du tagit bort alla kommentarer som skrevs före. Troligen för det vara ett försvar mot Tanja Bergkvist som satt och skrev som ”Anders” och även tidigare skrivit som ”Törnrosa”.”

    – Hur orkar människan fortsätta göra dessa idiotanklagelser om att skriva som någon annan?

    ”Hur anser jämställdister att de kan tala om ”rättigheter” när de inte låter folk försvara sig på deras falska påhopp utan låter små inhyrda horor”

    – Du pratar så om andra människor (i detta fall Mariel) och tror du själv är ett offer för förtal? Jösses.

    Och hälsa Kuken ”Anders” inne på genusdebatt att jag har rätt att skriva vad i helvete ja vill, så säg åt den pitten att jag kan nämna tanjas dotter hur ofta jag vill

    (IP 80.216 … Signatur Anijämställdist)

    – Du påstår först att andra förtalar dig, sedan när någons lilla barn utsätts för grova hot så påstår du att du får skriva vad du vill om det barnet? Och sedan inbillar du dig att du kan hota andra med polisen?

    ”Du bör vara glad att ja är frisk, annars hade ja nog med glädje slagit ihjäl både dig och flertalet andra av er med lätthet.”

    – Inte direkt ett tecken på sundhet att skriva sånt.

    Kommentar av Aktivarum — juni 11, 2014 @ 5:09 f m

  21. På tal om ingenting

    ”Erik Wedin menar att jag ”förminskar” !? Erik Wedin borde istället fråga sig vad han sysslat med mot mig på olika sätt när det gäller att ”förminska” någon.”

    – Som av en händelse råkar ovanstående citat komma från en person vars IP-nummer börjar på samma siffror som minst ett citat ovan. Kan såklart vara en tillfällighet men med tanke på att nästan alla kränkande trollkommentarer ingår i samma serie så tvivlar jag på det. Den här bloggen får mängder av kommentarer, gissa hur ofta dessa börjar på exakt samma sifferserie?

    Kommentar av Aktivarum — juni 11, 2014 @ 5:30 f m

  22. CLA:

    Jag trodde inte du skulle skriva lika tokiga saker under ditt fullständiga namn men jodå det gör du. Jag vet inte vad ditt problem är men nu blir jag mailad av mina läsare gällande dina trakasserier. De tycker det har gått för långt så härmed är du blockad från den här bloggen på obestämd tid.

    Bry dig inte om att skaffa nya abonnemang jag kommer att blocka dina favorituttryck (som ingen annan här använder) och upprepade överträdelser räknas som trakasserier/ofredande.

    PS: Ifall någon undrar skickade just människan ett förvirrat mail till polismyndigheten i Stockholms län (bifogad kopia till mig) där hon även där påstår att det är jag som är Törnrosa, fast hon helgarderar med att säga ”han själv eller annan”. Det här är en solklar okynnesanmälan.

    Kommentar av Aktivarum — juni 11, 2014 @ 5:50 f m

  23. Du kan väl hälsa polisen att de gärna får hälsa på hos CLA, beslagta hennes dator och spåra hennes hot mot bloggare. Sedan får hon gärna bli dömd till tvångsvård. Och så kan väl någon södersnubbe förbarma sig över henne så att hon inte har tid längre att förfölja jämställdister. Nog borde det finnas någon feministman som kan ta sig an även en inte särskilt attraktiv nucka.

    Kommentar av Hejochhå — juni 13, 2014 @ 9:42 f m


Kommentera

    aktivarum@gmail.com

    Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 1 067 andra följare

    Arkiv

