Aktivarum

Emma Isaksson: Feminister i Sverige förstör unga pojkars självbild, målsättning & framtid! | oktober 23, 2012

Emma Isaksson har knåpat ihop en video på Youtube om feminismens effekter på unga pojkar.

Emmas video består av sekvenser från kända och mindre kända filmklipp varvade med citat och Emmas egna kommentarer. Denna ”Jämställdismens Megamix” klockar in på strax över en timme.

Jag har inte hunnit se videon själv ännu (bara delar av den men den börjar med Christina Hoff Sommers som vanligen är kanonbra) så tills vidare får den presenteras av Emmas egen text.

Mina kommentarer uppdateras senare.

Jag knåpade ihop en video på Youtube som jag kallar: “Feminister i Sverige förstör unga pojkars självbild, målsättning & framtid!

Mitt syfte var att ta upp det faktum att unga pojkar som råkat ut för våldtäkt eller incest vägras hjälp (trots att tjejer får hjälp från många håll). Ville även ta upp att unga killar höga självmordsfrekvens ignoreras helt & hållet. I min upprördhet över detta blev arbetet med videon ett sätt att få utlopp för mina känslor.

Det slutade med att jag även inkluderade ämnen som våld i nära relationer, statsfeminismens ursprung, feministers hat & närhet till våld, medias censur & lögner, unga killars situation i våra skolor, Turteaterns & Stockholms Kommuns SCUM-förnedring av betygsberoende gymnasiekillar, orättvisor i betygssättningen, unga killars försämrade framtidsutsikter, brist på livsviktig forskning mm. Detta föll sig naturligt eftersom det finns en röd tråd i allt detta.

Jag har stulit information från alla håll och kanter. Hoppas att ingen tar illa upp för det. Jag har försökt vara tydlig med att informationen kommer från andras artiklar/bloggar/utredningar. Om någon önskar att jag ska plocka bort något så gör jag det förstås!

Ge jättegärna positiv/negativ feedback på Youtube i kommentarsfältet eller betygsätt!

Kommentarsfältet på Youtube hittar ni här.

 


8 kommentarer »

  1. Förlöjligande av män i reklamfilmer? En hel genre i sig m diverse grepp, komplett med babyspråk och allt.

    (Såg t.ex. detta exempel i anslutning till TV4 Nyhetsmorgon från Coop). Tydligen tycker Coop att män inte behöver behandlas som vuxna utan ska jämställas med bortsprungna barn. Inget är för lågt.

    Kommentar av Måns — oktober 24, 2012 @ 6:12 f m

  2. Jag kan väl skriva under på det Måns tar upp om mansfientlig reklam. Själv ser jag sällan på reklam TV, så det är väl ICA-Stig och Ulf som fastnat mest på detta tema, men jag lyssnar på kommersiell radio och har reflekterat över detsamma. Har filat på inlägg på frågan men kommer inte någonvart på det, så om du kan skriva något inlägg så finns det många exempel att ta upp. Till att börja med Biltema. Någon som hört denna fanatiska man som lever för att besöka Biltema? Känns som man har återanvänt Telia reklamen där.

    Sen har vi Volvo verkstad reklam när en snål/korkad man väljer billiga alternativ så den stackars hustrun har en bil som inte fungerar pga ingen bärgning ingår eller filtret fungerar inte.

    Men det finns fler aspekter i dessa reklamer som man. I Biltema så verkar det sunda förnuftet mest representeras av sonen – och det är väl positivt ändå. Och när man ser på verkstaden så har man även lyckats framställa kvinnan som den som kör bilen, men inte är kapabel att själv boka tid om hon nu är så kunnig – och det är ett evigt tjatande på henne med vilket inte är så positivt heller.

    Men grejen är väl att folk reagerar mer om kvinnor framställs som idioter och våp och ser då genast reklamen som kvinnofientlig och inte ok. Men jag kan väl tycka att det i många fall är roliga grejer – men när käftsmällarna bara tycks skickas åt ett håll, då tappar man lite lusten att skratta.

    Kommentar av trollan — oktober 24, 2012 @ 7:37 f m

  3. @trollan: Tror att folk vant sig, slutat reagera.

    Ofta räcker de bara att vända på rollerna och kasta om könen för att se hur föraktfullt och utstuderat det faktiskt är.

    Tänk ett omvänt scenario ovan, och om de var kvinnan som hade blivit ”daddad”, då.. de hade blivit ett j-vla liv, milt sagt.

    Kommentar av Måns — oktober 24, 2012 @ 9:31 f m

  4. Trollan:

    ”Men jag kan väl tycka att det i många fall är roliga grejer – men när käftsmällarna bara tycks skickas åt ett håll, då tappar man lite lusten att skratta.”

    Precis!

    Det viktiga i dessa sammanhang är heller inte om reklamen är rolig eller inte. Det viktiga är om det är engångsfall eller en grupp som systematiskt får samma position om och om igen. Det är skillnaden mellan om vi ser ett par filmer om amerikanska svarta kriminella män eller om alla filmer om amerikanska svarta män handlar om kriminella.

    Här kommer PK in.

    PK-ideologin förespråkar i dessa sammanhang lösningen att det bildas en organisation för svarta unga mäns bästa som förespråkar ”mångfald”. Men ledarna för dessa organisationer (lobbygrupper) har aldrig varit objektiva utan ju mer makt de får ju mer makt vill de ha och ju mindre godtar de några som helst gestaltningar av svarta män i negativ betydelse.

    Svarta män får allt färre roller!

    På samma sätt är det givetvis med kvinnor. Det är närmast förbud på att visa kvinnor i negativa roller men ändå finns det genusmedvetna människor som klagar över att de flesta komedistjärnor är män. Man undrar ju hur dessa människor beter sig för att vara sådana blinda egomaniska spån att de inte ser kopplingen mellan frånvaron av kvinnor och krav på att kvinnor behandlas bra ALLTID!

    Kommentar av Aktivarum — oktober 24, 2012 @ 1:04 e m

  5. fortsättning:

    Nu fick jag en riktigt bra idé till nästa inlägg. Jag tänker hålla hemligt vad det handlar om men jag lovar det kommer att innehålla färgen rosa :))

    Kommentar av Aktivarum — oktober 24, 2012 @ 1:05 e m

  6. Nytt inlägg. Fortsätt gärna diskusionerna (som inte rör Emma Isakssons film) under det nya inlägget. Det är mer relevant för allmän diskussion.

    https://aktivarum.wordpress.com/2012/10/24/misandry-for-dummies-ny-blogg-mansforakt-i-reklamen/

    Kommentar av Aktivarum — oktober 24, 2012 @ 8:57 e m

  7. Coop reklam sexistisk, kvinnor som delar ut käftsmällar anspelar på accepterans och humor

    https://www.flashback.org/p37242125

    https://www.flashback.org/t1875973

    Kommentar av Gubbklubben — oktober 24, 2012 @ 11:45 e m

  8. […] dök upp en video  i GenusNytts kommentarsfält och sedan på Aktivarum. Videon, med namnet ”Feminister i Sverige förstör unga pojkars självbild, målsättning […]

    Pingback av Video: Feminister i Sverige förstör unga pojkars självbild, målsättning & framtid! « Malte on the Roxxx — november 23, 2012 @ 11:39 e m


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

    aktivarum@gmail.com

    Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 1 067 andra följare

    Arkiv

%d bloggare gillar detta: