Aktivarum

Nu är det nog! Hädanefter bestämmer jag ett eget könsneutralt pronomen! | mars 2, 2012

Nu får det vara nog! Nu gör jag som amerikanska ateister! Trams skall bemötas med värre trams!

Sålunda hittar jag nu på ett eget ord bara för att driva med folk som förespråkar Hen-användning. Kan amerikaner hitta på flygande spaghettimonster för att driva med religiösa fanatiker så kan vi hitta på tramsord för att driva med genuskorrekta tokfeminister. Sålunda kommer här mitt bidrag

HÅN!

Mycket mer logiskt än hen (som låter som henne, som är enkönat, inte tvåkönat) Vidare så är AO = Å

Och sedan

HÅNEM

Och därfter

HÅNS

Sådär, nu har jag löst Problemet som Pelle Billing påpekade med HEN Glöm inte att föreslå mitt ansikte på nästa sedel för att hedra mitt enorma bidrag till svenska språket i knasjämställdhetens namn

Katrin Z ”Hen är en bluff” (se kommentarsfältet)


17 kommentarer »

  1. vill du att jag ska benämna sig som hån ifall jag pratar Om dig, eller går han fortfarande bra?

    Kommentar av Mariel — mars 3, 2012 @ 7:27 f m

  2. sig = dig

    Kommentar av Mariel — mars 3, 2012 @ 7:28 f m

  3. ”Hen” sorteras direkt under könskommunistiska pajaskonster, som ju av sin egen uppenbara löjlighet helt automatiskt hjälper alla oss som ännu inte genomgått politiskt korrekt genuslobotomering.

    Vi behöver när det kommer till påfallande pinsamma pajaskonster, som ordet ”hen”, inte inte ens påpeka att den könshatande genuspolitruken är blekfet och naken. Utmärkt! =)

    Kommentar av Liberalen — mars 3, 2012 @ 7:28 f m

  4. Vederbörande heter det enligt adekvat inhemsk vokabulär.

    Kommentar av Backlash — mars 3, 2012 @ 8:38 f m

  5. ”Det”.

    Könsneutralt och garanterat att pocka på uppmärksamhet. Jag använder det alla gånger jag kan och kommer ihåg.

    ”Ursäkta, men det verkar ha tappat sin napp.”

    Kommentar av Grodan Boll — mars 3, 2012 @ 3:32 e m

  6. ”kan och kommer ihåg” förstås.
    Och var är edit-knappen?

    (där var den, Reds anm.)

    Kommentar av Grodan Boll — mars 3, 2012 @ 3:33 e m

  7. ”Det” är ett mycket bra ord, håller helt med. Eller ”Den” som Billing påpekat som redan används i viss mån som ett könsneutralt pronomen.

    ”Det verkar ha hittat någon på dansgolvet att trycka ansiktet mot”

    Kommentar av David Holman — mars 3, 2012 @ 8:04 e m

  8. Aktivarum är en lustig person… hån skapar en nyanserad värld..😀 Fast när jag pratade med hånem så framkom det ändå att håns värld var rätt svart-vit…

    Kommentar av Mariel — mars 3, 2012 @ 9:53 e m

  9. Mariel:

    Visst är världen rätt svart-vit mig för mig men då inte i ideologisk mening utan mer i det faktum som Alan Sokal nämner i SSSM-klippet (Och så glömde – igen – jag bort att du sagt du inte kunde se videoklipp just nu) I vilket fall som helst när du kan se videoklipp se gärna det med Alan Sokal från Stockholm för det han säger där om vetenskapen det är just den sorts svart-vithet som jag förespråkar. Den stora kontrasten för mig är inte i vänster-höger eller liknande utan i evidence-based vs faith-based learning.

    Den som tycker jag har fel får jättegärna argumentera för detta utifrån den premissen. Och skulle HÅN ha bra bevis så kommer jag garanterat att vara mer sannolik att hålla med HÅNEM även när det gäller åsikter där jag haft en annan åsikt tidigare. Det finns alltså ingen garanti jag kommer att tycka på ett visst sätt för att jag sagt så tidigare, garantin rör att vad än jag tycker kommer jag att ha utgått från bevisning.

    Kommentar av Aktivarum — mars 3, 2012 @ 10:59 e m

  10. Aktivarum: well, jag tog upp det med svart-vitt-tänkandet just från den gången vi pratade kön och jämförde med bröd och tomaer🙂 och anledningen till att jag skrev det var bara för att få en anledning att skriva hån om dig🙂

    Jag tycker inte du har ”fel”. Om du vill benämnas som hån när man pratar om dig, så har jag inga problem med det. Men jag säger hen om andra, eftersom att det är vad som är ”överrenskommet”.

    Jag säger hen mest, och hån om dig🙂 Det är bara roligt! Min hjärna är väldigt flexibel.

    Kommentar av Mariel — mars 4, 2012 @ 9:38 f m

  11. hej aktivarum.
    tänkte läsa denna kurs.
    har du lust att vara med och vidareutbilda dig lite. Vi kanske kan skriva slutuppsatsen tillsammans och slå ihop våra hermaneutiska hjärnor och få godkänt?

    Queerperspektiv på bibeln 2012/2013
    Kursinformation

    7.5 högskolepoän
    Om kursen
    Kursen ger en introduktion i olika sätt att arbeta med queerteori och bibeltolkning. Med hjälp av queerteori undersöks hur Bibelns texter reproducerar och skevar normativa föreställningar om kön och begär. Som student introduceras du i queerteorins grunder samt de sätt som detta perspektiv påverkar texttolkning i allmänhet och bibeltolkning i synnerhet.

    Kommentar av den smorde — mars 4, 2012 @ 12:55 e m

  12. Uppsala universitet som erbjuder denna vetenskapsliga resa.

    Kommentar av den smorde — mars 4, 2012 @ 12:56 e m

  13. ”he” (eller ”het”) förkommer som neutralt pronomen
    i flera svenska dialekter

    ”he joordis mytji förr” (det gjordes mycket förr)

    https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/61803/genusios.pdf?sequence=2

    Kommentar av QED — mars 4, 2012 @ 1:32 e m

  14. Hej ”Den smorde”

    Eftersom ingen vettig människa i dagens Sverige tar sina ”talking points i politiska frågor från bibeln betraktar jag inte det där som utbildning ens. Om Uppsala Universitet vill syssla med queerfrågor så rekommenderar jag dem att syssla med något av betydelse i riktiga världen. Som exempelvis tolkning av Koranen och behandlingen av homosexuella i länder som Syrien, Jordanien och Iran!

    Kommentar av Aktivarum — mars 4, 2012 @ 1:44 e m

  15. Missa inte debatterna hos Katrin Zytomierska… slänger in lite brasved där då och då för att se om det finns någon som ens hört talas om källkritik.

    Kommentar av Aktivarum — mars 4, 2012 @ 2:09 e m

  16. […] hur absurd debatten blivit lanserade jag ett eget könsneutralt pronomen med tillhörande varianter “Hån, Hånem, Håns” precis som i fallet med hen används de knappast. Har ni sett den här länken på […]

    Pingback av Feminist betraktar sonen som “Hen” – Pappan bär klänning i protest « Aktivarum — augusti 25, 2012 @ 3:37 e m


Kommentera

    aktivarum@gmail.com

    Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 1 067 andra följare

    Arkiv

