Aktivarum

Ursäkta Oredan (Vi bygger om) – Källor, Referenser och Videoklipp nu på separata sidor | januari 1, 2012

Dags för uppdatering! De nya sidorna Källor, Referenser och Youtube kommer nu att börja fyllas med material.

Som jag berättade i förra inlägget har jag en hel del material som inte hunnit publiceras eftersom det inte fanns något aktuellt sammanhang att placera dem i. Delar av detta material har jag börjat lägga upp på bloggens nya, för ändamålet skapade sidor. Ni hittar dem i fältet till höger med tillhörande underkategorier. Youtube har exempelvis en underkategori specifikt för Jämställdister (som Pär Ström och Pelle Billing) och en annan enbart för Bernard Chapin videos (Chapins Inferno, A Wandering Cauldron of Politically Incorrect Commentary).

Uppdatering: Så sent som idag skapade jag en separat underkategori för Chapins Inferno (Bernard Chapin), och vad hittar jag i Genusnytts nyaste blogginlägg om inte en Chapin´s Inferno Video som kommenterar Sverige. Den kan nu även hittas på sidan för Chapin´s Inferno, vilket kan tyckas onödigt nu men om några veckor blir det en klar fördel att ha sparat materialet separat. Chapin lägger en hel del fokus på den könsneutrala förskolan Egalia. En annan som också kommenterat Egalia är australiensiskan Kitty Flanagan på 7 pm project.

Vidare så har jag börjat gå igenom gamla inlägg efter äldre källmaterial som är svårt att hitta utan att veta exakt vad man söker efter. Genom att ha hänvisningar och länkar lätt åtkomligt på ett och samma ställe så blir Aktivarum inte bara en plats att läsa och debattera utan även en kraftfull källa till resurser.

För att undvika att det blir rörigt att hitta här så har jag samtidigt plockat bort flera gamla sidor som knappt användes.

Den som av någon anledning saknar de gamla sidorna hittar tillsvidare allt material som fanns där på sidan About (Om bloggen) Mitt nästa steg (pågående arbete) är att revidera listan med kategorier. Den senaste tiden har mer eller mindre alla inlägg skrivits i ”jämställdhet” och ”genus” så många kategorier är helt onödiga. Länklistan (Bloggrollen) har även den fått en rejäl portion streamlining. Inaktuella bloggar som inte uppdateras är flyttade till en annan mer allmän länklistan som ni hittar under sidan About.

Det är alltså ingenting som raderats från bloggen. Det är mer saker som är mindre viktiga som flyttats från bästa sändningstid för att ge plats åt viktigare saker i högre behov av exponering. Observera även att alla sidor har egna kommentarsfält där ni kan berätta vad ni tycker, föreslå ändringar eller rentav lägga till material som ni anser jag har missat. Den nya layouten erbjuder massor av möjligheter.

Dock vill jag påpeka att uppdateringar av sidorna (med undantag för tillägget av helt nya underkategorier) är relativt osynliga.

Sålunda måste jag skriva blogginlägg (som detta) och berätta vad som är nyheter. Alternativt (en ide jag just fick) skapa en separat sida Uppdateringar som beskriver vad som hänt sedan senast på sidorna.


Publicerat i Allmänt

4 kommentarer »

  1. GOD FORTSÄTTNING AV 2012 ❗

    Kommentar av Josef Boberg — januari 2, 2012 @ 12:22 e m

  2. Josef Boberg:

    Tack detsamma.

    Kommentar av Aktivarum — januari 2, 2012 @ 1:07 e m

  3. […] stora förändringarna har, som nämnts i tidigare inlägg, skett i fältet till höger under kategorin sidor. Jag har under dagerna brainstormat fram en […]

    Pingback av Nya resurser på Aktivarum och Presentation av Den Sjunde feministiska Myten « Aktivarum — januari 2, 2012 @ 10:22 e m

  4. en uppdateringssida låter inte helt fel, likt change-loggen som bruka följa med programvara.

    Kommentar av dolf — januari 3, 2012 @ 1:25 f m


Kommentera

    aktivarum@gmail.com

    Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 1 067 andra följare

    Arkiv

