Aktivarum

Första inlägget | juli 19, 2009

Några inledande ord. Jag gissar att det första som den nya besökaren undrar är varför skall man läsa denna blogg?

Vad ger det mig som läsare att följa utvecklingen på denna sida? Svaret kära vänner är att det hänger en del på er. Vad vill ni själva? En orsak till att jag skriver denna blogg är att jag sett hur ofta invändningar dyker upp så tidigt att ingen ens tycker det är någon idé att satsa på någonting där framgång inte är garanterad från början.

Det som amerikanska litteraturen på personlig utveckling kallar att vara self-defeating dvs när man börjar projekt med att leta invändningar till projektet. För att leva som jag lär tänker jag inte börja med att leta anledningar till varför den inte behövs. Istället så kommer jag att utgå från att denna blogg är bidragande till att förbättra och berika våra liv och anstränga mig för att se till att det blir så.

Man kan säga att mitt deltaganda på denna blogg kommer att genomsyras av en coachande och vägledande mentalitet. En annan tanke jag har med denna blogg är att den skall fungera som samlingsplats för människor som faktiskt vill påverka men av olika orsaker (osäker hur, vill inte synas för mycket, tidsbrist etc) inte har möjlighet idag.

Publicerat i Allmänt
Tags:

1 kommentar »

  1. Här fanns wordpress default-kommentar, vi tar bort den och passar istället på att hälsa alla välkomna att lämna synpunkter på vad ni vill se här på bloggen – Erik

    Kommentar av Mr WordPress — juli 19, 2009 @ 7:54 f m


Kommentera

    aktivarum@gmail.com

    Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 1 118 andra följare

    Arkiv

