Aktivarum

Ovita Kränkta Hen vs Vita Kränkta Män – Peka finger som argumentationsteknik | september 15, 2012

När Robert Aschberg intervjuar Kawa Zolfagary blir det tydligt vad ”Vita Kränkta Män” står för.

Vita Kränkta Män står för det hyckleri som blivit utmärkande för Kulturvänstern i media och högre utbildning. Gång på gång säger de emot sig själva. Se Ovita Kränkta Hen för exempel.

”Vi är emot rasism, vi tycker bara vita är sämst. Vi är emot sexism, vi tycker bara allt män står för är skit. Vi avskyr nationalister, Kurdistan och Palestina är jätteviktiga osv.”

När VKM-upphovsmannen Kawa Zolfagary intervjuas på Radio 1 är det som att höra en person som lider av Hollywoods version av Schizofreni. Allt han står för ändras under samtalets gång.

Vänsterpartisten Zolfagary säger först man gör narr av folk i samhällspyramidens topp.

”Dom tror sig ibland befinna sig i botten på samhällspyramiden, exempelvis en miljonär…”

När Aschberg dock påpekar ex. Sverigedemokrater knappast är i samhällets topp ändrar sig Zolfagary på en femöring och menar samhällets topp relativt invandrade muslimska kvinnor.

”Om man skulle jämföra en vit heterosexuell man i fas 3 och en muslimsk kvinna också i fas 3 så har mannen fortfarande ett samhälle med strukturer som ger honom hjälp hon inte får”

Observera att vita länder och kulturer är mycket bättre än ovita i allmänhet och muslimska i synnerhet på att ge även kvinnor hjälp. Här kunde Zolfagary ha tagit upp det ämnet men…

…men vem bryr sig om ”ovita” kulturers behandling av muslimska kvinnor när det finns Sverige att sparka på?

Inte för att Laestadius kolumn ”Unga hjärntvättas mot jämställdhet” är mycket bättre på att kritisera ”ovita” länder men hon lyckades iaf avstå från att skylla Egyptiska kvinnors situation på oss.

Aschberg:  – Som till exempel?

Zolfagary: Det finns undersökningar som visar det är över fyra gånger svårare för folk med utländskt utseende eller namn att få jobb… Det är ju på grund av en strukturell diskriminering som vi har. 

Observera hur Aschberg låter det där svamlet passera som svar. Med samma logik är det strukturell diskriminering av amerikaner att det går bättre för svenskar och västeuropeer som flyttar till USA.

Det är varken vem som helst som flyttar till USA eller vem som helst som flyr till Sverige.

Det är de särskilt kompetenta och/eller kapitalstarka som kan flytta till länder som USA medan de som har sämst möjligheter till framgång dras till länder som Sverige. Trist javisst, men så är det.

”Brain drain phenomena in Europe fall into two distinct trends. The first is an outflow of highly qualified scientists from ‘Western Europe’ mostly to the United States.”

Det handlar inte om etnicitet som rasist-puckon tror. Det handlar om redan fattiga länder som i tur och ordning upplever brain-drain, flyktingströmmar och sist försöker man samla anhöriga.

Visst är det trist att många svenskar bedömer individer efter de grupper de kommer från MEN…

Zolfagarys inledande argumentation byggde på att folk skall gnälla mindre när de kommer från de specifika grupperna ”Vit” och ”Man”. Alltså Oooops! Han kritiserar visst individer på basis av grupp!

”Displays of weakness are either ridiculed by friends looking to hold their buddies to a standard of masculinity, or exploited by enemies looking to prove their own masculinity by kicking your ass.”

Och värre blir det, ovan citat är från Girlwriteswhat som beskriver hur män som trycker ner mansfrågor resonerar. Vi har redan sett män riva ner affischer med följande budskap

”Men´s rights are human rights”

Sedan har vi HEN-debatten. Här lyckas Zolfagary drabbas av akut minnesförlust.

Aschberg: Jag antar att du gillar Hen?

Zolfagary: Ehh, ja eller det är väl bra att språket utvecklas?

Aschberg: NÄ NÄ NÄ NÄ NÄ NÄ! Nu kommer…

Det är kul att höra Aschberg reagera här. Ännu mer kul när man ser till Zolfagarys argument i Nöjesguiden. Här var det nämligen inte bara en, utan två motsägelsefulla saker.

Ibland tänker jag ”Hen känner mig, hen vet att jag inte är en idiot, varför säger hen så om alla män?”

Inte nog med att han själv tillhör hen-ivisterna. Trots att han i radio hävdar det inte gick ut på att byta ut könen är det precis så han använde begreppet i Nöjesguiden om en kvinnlig vän.

Vita Kränkta Män är en hyllning till dubbelmoral och självmotsägelser.

Samma saker de klagar vissa individer och grupper utsätts för gör de mot andra individer och grupper och tycker då det är mer ok. Zolfagary själv gör en oavsiktlig parodi på tendensen:

”Det skulle inte alls vara lika roligt. Det finns kopior som ”Bruna kränkta muslimer” eller ”Vita kränkta feminister” och de hänfaller allihopa utan undantag till rasism och sexism istället.”

Till skillnad från Vita Kränkta Män som gör gliringar på basis av ”vit” och ”man”? När nu flera människor i mellanöstern dödats över en fjantfilm är det ju verkligen vita man skall göra narr av.

Vita är så kränkta!

Ahem, Upplopp i Egypten!

Ja men Vita män är så lättkränkta! Haha

Det dödades människor under protesterna

Vita män är så kränkta Hahaha!

Till skilnad från Ovita Kränkta Hen som orsakar kaos och sätter mellanöstern i brand?

Genusnytt: Misandri från Skövde kulturhus

Pelle Billing: Åklagarutbildning har Slagen Dam som kursmaterial

Flashback: 21 Sidor om Vita Kränkta Män och Zolfagary

Ovita Kränkta Hen: Din rasist! Det var ju vita som F*ckade upp Afrika

Uppdatering: 13/11 Skall Vita kränkta Män göra narr av Aschbergs ilska på grävlingar? 

About these ads

32 kommentarer »

  1. ”Vita Kränkta Män” är ett skämt, rakt av, en parodi av sig själv på hög nivå.

    Kommentar av David Holman — september 15, 2012 @ 12:08 e m

  2. Gruppen är ju uppenbarligen en parodi, ingen kan ju vara så här dum i huudet, ärligt talat.

    Väntar förövrigt på att Claes Borgström ska figurera i gruppen efter sitt uttalande om att ha blivit ”djupt kränkt” då hans roll i rättegången mot Qvick ifrågasattes.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15289411.ab

    Kommentar av David Holman — september 15, 2012 @ 12:10 e m

  3. [...] Efter tre timmar är artikeln läst av över 1100 personer och ligger högst på Newsmills topplista. På twitter gillades artikeln av Kerstin Ulusoy och ogillades, inte helt otippat, av den apostroferade Elin Grelsson Almestad. (Vid närmare eftertanke så har jag faktiskt övertolkat Elin Grelsson Almestad, jag kan ju faktiskt inte veta att hon placerade Kurdistan i Europa. Det kunde ju lika väl vara i Afrika, Amerika eller Oceanien.) I den efterföljande tråden användes såväl min vithet (jodå!) och min förmodade rikedom mot mig, haha, lycka till med det! Den vänsterpartistiske (och f ö kurdiske) twittraren Zolfagary som tror jag är rik förekommer också idag i ett blogginlägg där Aktivarum redogör hur det gick för honom hos Aschberg, det gick sådär. [...]

    Pingback av Om rasbesatta antirasister på Newsmill « No size fits all — september 15, 2012 @ 12:16 e m

  4. David Holman:

    Gruppen är sannolikt inte en parodi. Såna här hycklande åsikter har så länge varit vardagsmat såväl i media som i högre utbildning att nästa generation (som helt saknar sammanhanget där dessa åsikter uppstod) okritiskt tar varenda ord för sanning.

    Claes Borgströms kränkning gällande Quick-fallet har redan förekommit i gruppen.

    Kommentar av Aktivarum — september 15, 2012 @ 12:20 e m

  5. Jag ser att mitt skämt inte gick fram :P Vet att det inte är en parodi, men ibland överträffar verkligheten poesin.

    Hittade inte var Borgström figurerat, möjligen att jag var lite sen med den grejen då.

    Kommentar av David Holman — september 15, 2012 @ 12:47 e m

  6. Det är ytterst intressant att du tar upp det fenomenet ”vita kränkta män”.

    Jag har länge tyckt att de är hatiska hycklare hela högen. Det underligaste är ju dock att vita män (och kvinnor som förmodat gillar vita män?) faktiskt går med där öht. Tala om självdestruktivitet. Det är lika underligt som svarta i vit makt-miljöer. Men detta tycks ske på en bra mycket större skala. Deras facebookgrupp har ju nästan 33k medlemmar och det tycks öka…

    Jag anmälde gruppen till facebook men såklart hände inget. Man kan förmodligen starta en liknande grupp som klankar ner på vilken annan grupp som helst, judar, muslimer, svarta, handikappade, och bli nedstängd direkt. Att ens pröva skulle vara ett hot
    mot ens livhanke. Men detta stödjer dem. Jag vet inte ens hur många varv hjärnan måste vrida sig för att få detta att gå ihop logiskt.

    Vad hände man tiden där man försökte förstå varandra? Fanns det någonsin en sådan? En tid där kvinnor och män försökte förstå varandras behov och känslor istället för att lägga upp bilder på nätet över hur mycket männen ”utövar makt genom platsen de tar i tunnelbanan”? En tid när man respekterade varandra.

    Nu finns det dåligt med respekt. Exempel de tar upp i den där gruppen är ju ofta helt intelligensbefriade. T.ex. framfördes åsikten i DN att svenska ungdomar har det för lätt genom alla dagens bekvämligheter och därmed inte orkar med all den ansträngning som krävs för att bli en tennisspelare i världsklass. De måste ju förstå precis vad han menar. Att han syftar på välfärdssjukdomar. Men det är klart, det kan ju inte finnas välfärdssjukdomar på samma planet som någon svälter. Vänta, jo det kan det ju. Nu kör jag med samma orättvisa skit. Det är inte ett skonsamt debattklimat helt enkelt.

    Kommentar av Wredo — september 15, 2012 @ 2:49 e m

  7. Wredo:

    Jag har ju hållt på att skriva om de här sakerna ett tag och läst alla möjliga böcker som handlar om just de psykopolitiska tendenser som man kan se i sammanslutningar som Vita Kränkta Män. De gör mig ärligt talat mer förfärad än de gör mig förvånad. Bernard Goldberg berättar i sin bok ”Bias” om hur det här fenomenet yttrar sig hos just mediafolk. Det är en annan medieperson han intervjuar som kallar det:

    ”Licence to overkill”

    Det handlar i praktiken om hur vissa (oftast vänstervinklade) grupper skall ”ge igen” på riktiga eller föreställda förtryckare. Det är faktiskt riktigt fascinerade att höra de dåliga ursäkter män i dessa sammanslutningar ger för att hylla och säga uppenbart manshatiska saker. Och vita kvinnor som är feminister och hatar mest på de länder som är MEST feminist-vänliga skulle vara komiskt om det inte var på allvar.

    Kommentar av Aktivarum — september 15, 2012 @ 3:03 e m

  8. Wredo skriver: ”Deras facebookgrupp har ju nästan 33k medlemmar och det tycks öka…”

    Tja, att det i dagens läge finns onödigt gott om kommunistlurade stolpskott är visserligen djupt bedrövligt för mänskligheten. Men det är ju inget nytt direkt. Och i sammanhanget, en skock bestående av + 33k blåsta och lurade fäjsbookfårskallar, av landets befolkning på 9 miljoner, är ju nada.

    Kommentar av Liberalen — september 15, 2012 @ 6:00 e m

  9. [...] Aktivarum skriver träffande om FB gruppen vita kränkta män, läs det! [...]

    Pingback av Jag hade ganska rätt ändå « Toklandet — september 15, 2012 @ 7:40 e m

  10. Hmmm

    Kommentar av Aktivarum — september 15, 2012 @ 9:00 e m

  11. ”Nej ju får det väl ändå vara nog!?”

    Nä, det måste bli värre innan det blir bättre.

    Ang vita kränkta män, tycker jag det är en träffande beskrivning av de som skriver därinne snarare än de som de påstås kritisera. Zolfagary synbarligen är både vit, kränkt och man, i ett desperat försök att kränka tillbaka.

    För övrigt så anser ju dessa djupingar att affischering och demonstrationer är ett vänster-privilegium. Upplev deras kränkthet när någon annan tar efter dem. Inkräktande på upphovsrätten?!?

    Kommentar av Mars — september 16, 2012 @ 7:42 f m

  12. [...] fel resultat? Låt oss slänga den framför tåget tillsammans med allt annat som Ovita Kränkta Hen och deras lobbygrupp Sociala Rättvisegänget Hen-ivisterna tycker är i [...]

    Pingback av MRA-affischer vandaliserades – Feminister skyller allting på Patriarkatet « Aktivarum — september 16, 2012 @ 12:19 e m

  13. Liberalen: Nej visst är 33k inte mycket i förhållande till en folkmängd på kring 9.5 mille men jag föreställer mig tyvärr att inte alla som har de här åsikterna är med i gruppen. Alltså kan de som mer eller mindre aktivt arbetar för/stödjer en sån här agenda i Sverige vara bra många fler. Gruppen har f ö nu ca 500 fler medlemmar än när jag skrev här igår.

    Jag kollar just nu på den där filmen Indoctrinate U. Det är riktigt tragiskt hur institutioner som är menade att vara den intellektuella frihetens högborgar istället blivit rena motsatsen.

    Kommentar av Wredo — september 16, 2012 @ 12:58 e m

  14. Wredo: Kul att man hjälpte dig hitta Indoctrinate U iaf.

    Kommentar av Aktivarum — september 16, 2012 @ 1:16 e m

  15. Viktigt och välskrivet inlägg. Det där med ”rasist-puckon” kan dock tänkas vara lite tveksamt. Vad menar du egentligen och varför känner du dig nödgad att skriva så? Är det ras-IQ-frågan du nämner? Beträffande det sista så är det inte fråga om eufemismen ”etnicitet” utan om ras, och ras definieras som större, mer eller mindre distinkta populationer som har befolkat vissa regioner under längre tid. (En del använder eufemismen genetiska kluster.) P.g.a. separationen mellan raser kan man också vänta sig att även de endokrina och neurala systemen har utvecklats olika, vilket fenotypiskt tar sig uttryck i förmågan att skapa ett samhälle/civilisation. Buhu så läskigt!

    Ps. Brain drain-aspekten håller jag dock med om.

    Kommentar av Swedish Dissident — september 16, 2012 @ 6:47 e m

  16. Swedish Dissident:

    ”Viktigt och välskrivet inlägg. Det där med “rasist-puckon” kan dock tänkas vara lite tveksamt. Vad menar du egentligen och varför känner du dig nödgad att skriva så?”

    Tack, kul du gillar inlägget. Vad jag menar är folk som sitter och skriver skit om andra människor på basis av hudfärg. Lika lite som jag accepterar dem som associerar negativa saker med vita Lika lite accepterar jag dem som associerar det negativa med svarta.

    ”Är det ras-IQ-frågan du nämner?”

    Nej, vad jag menar är riktiga rasister. Ras-IQ frågan handlar som jag förstår det främst om olika syn på hur stor hänsyn forskare skall ta till sociala orättvisor. Det är knappast någon som hävdar Bell Curve skrevs av rasister. Snarare handlar det om risken den används av personer som är det.

    ”Beträffande det sista så är det inte fråga om eufemismen “etnicitet” utan om ras, och ras definieras som större, mer eller mindre distinkta populationer som har befolkat vissa regioner under längre tid. (En del använder eufemismen genetiska kluster.)”

    Ras och Etnicitet är i stort sett utbytbara. Anledningen ordet ras sällan används idag tycks vara att antropologen Franz Boas krigade hela sitt liv mot rasbegreppet och ville ordet byttes ut mot kultur. Sedan blev dock nationalism ett fult ord då blev det etnicitet man ersatte nationalitet med.

    ”P.g.a. separationen mellan raser kan man också vänta sig att även de endokrina och neurala systemen har utvecklats olika, vilket fenotypiskt tar sig uttryck i förmågan att skapa ett samhälle/civilisation. Buhu så läskigt!”

    Som sagt det läskiga är mer hur riktiga rasister kan använda den där informationen. Anledningen det är just Sverige där politiker och akademiker är hyperöverkänsliag för de där resonemangen idag är Sveriges historia under WWII som Tysklands hantlangare. Såväl Norge som Danmark (som bägge slogs mot Tyskland och invanderades) har framstått som mer toleranta för alternativ medan länder som Tyskland och Sverige varit ivriga att ställa sig så långt bort på den andra sidan som möjligt i allting.

    ”Ps. Brain drain-aspekten håller jag dock med om.”

    Vilket är tur för den var ju mitt centrala argument mot både rasister och antirasister. I detta ger jag Boas rätt, kultur är långt viktigare och mer intressant.

    Kommentar av Aktivarum — september 16, 2012 @ 9:30 e m

  17. Aktivarum: Då förstår vi varandra bättre. Och jag håller med om att ras, mycket p.g.a. Boas, har bytts ut mot antingen kultur eller etnicitet. Det man framför allt kan vända sig mot i Boas tankegångar är att han framställer alla mänskliga mönster som platiska och föränderliga – i dag vet vi bättre: vissa saker är snabbt föränderliga, och andra är det inte.

    Kommentar av Swedish Dissident — september 17, 2012 @ 3:08 e m

  18. [...] För nya läsare så kan jag berätta det redan finns ett inlägg om Kawa Zolfagarys Vita Kränkta Män under rubriken “Peka finger som argumentationsrubrik” [...]

    Pingback av Boksläpp av Pär Ström – Mansförbjudet – Könsdiskriminering av Män och Pojkar « Aktivarum — september 18, 2012 @ 8:35 f m

  19. Måste va jobbigt o va hen allergiker som dej aktivarium. Peka finger är du grymt bra på själv. Sverigedemokrat?

    Kommentar av Johanna — september 19, 2012 @ 7:51 f m

  20. Johanna:

    Nej men så trevligt argument du har. Om jag alltså inte gillar just de saker DU tycker man skall gilla måste det betyda jag lider av någon sjukdom? Du ser alltså likt forna tiders prästerskap dig själv som normen för den friska och sunda människan. Så imponerad jag blir. Lustigt att du tog allergi är det inte fobier som ni Södertörn-anhängare brukar anklaga folk för när de inte håller med?

    Gamla goda sovjetmetoder överlevde bra mycket längre än Sovjet som nation fast bara på Slöddertörn, sällan man träffar sådana personer när man tar en öl på puben. Om du skall anklaga mig för att peka finger kanske du först skall ha koll på vad det betyder? Det är inte JAG som sitter i en rasistisk…

    (Ovita som tycker vita skall tänka på vad de säger…)

    och sexistisk…

    (Hen som tycker han skall ha vara diskriminerad i lag..)

    hångrupp och använder kommunistiska ideer om makt som ursäkt frö att bete mig som ett rikigt otrevligt praktsvin. Och hur oväntat är det att sådana fega kräk låter admin blocka alla kritiska röster? Ett riktigt trevlgt exempel på klubb inbördes beundran, Precis som mobbargänget Ateism+

    Din sista fråga är urbota korkad. Jag är individualist. Sverigedemokraterna såväl som Vita Kränkta Män är kollektivister. Ni och SD har samma åsikt (Att folk skall tryckas ner, kränkas, och mobbas) likt Sovjet och Tyskland under WWII är ni oense om VEM som skall mobbas och trakasseras.

    Den som låter som Sverigdemokrat är du.

    http://aktivarum.wordpress.com/2010/08/25/debatten-mellan-schyman-och-akesson-en-pinsam-historia/

    Kommentar av Aktivarum — september 19, 2012 @ 1:29 e m

  21. [...] påtalades hos Aschberg är det inte alls bara personer med makt som Vita Kränkta Män driver med. (Såvida inte man [...]

    Pingback av Därför har Kawa Zolfagary och Vita Kränkta Män-rörelsen fel! « Aktivarum — september 19, 2012 @ 2:12 e m

  22. [...] eventuellt under dagen. Tills dess här är min kritik av Vita Kränkta Män (Ovita Kränkta Hen) och här är min senaste kritik av Hen-debatten (en mer lättsam variant [...]

    Pingback av Boksläpp av Pelle Billing – Jämställdhetsbluffen « Aktivarum — september 24, 2012 @ 8:37 f m

  23. Erik

    ”Ras och Etnicitet är i stort sett utbytbara. Anledningen ordet ras sällan används idag tycks vara att antropologen Franz Boas krigade hela sitt liv mot rasbegreppet och ville ordet byttes ut mot kultur. Sedan blev dock nationalism ett fult ord då blev det etnicitet man ersatte nationalitet med”

    Ras har börjats användas inom kritiska maskulinitetsstudier samt genusforskningen ! Dom är öppna med detta och ger en förklaring. Det har säkerligen att göra med att man också började använda intersektionalitet (där den vita mannen iofs alltid är överordnad enligt teorin). Genusforskarna ansåg att ”etnicitet” inte var bra att använda eftersom en person med svart hudfärg kan identifiera sig med vita personer. (tex adopterade, 2:a generationens invandrare etc). Etnicitet ser man alltså inom genusvetenskapen som något kulturellt numera. En etnicitet förklarar inte färgen på någons hud.

    Ras har, konstigt nog, börjat användas för att kunna påvisa den vita mannens otroooooliga fördelar. Dvs när man pratar om den vita mannen och vill svartmåla honom så är ras helt legitimt att svänga sig med helt plötsligt. Ras är alltså inte ett ord de skämms över att skriva i böckerna idag.

    Kommentar av Torstensson — september 24, 2012 @ 2:14 e m

  24. Ras finns i innehållsteckningen på de allra nyaste böckerna i ämnet. När jag kollar upp det så är det inte i ursäktande ordalag det används. Begreppet används som vilket annat ord som helst. Tidigare har man ofta sett att när de skriver paranteser så har etnicitet ofta används. Exempel.

    bla bla bla (såsom kön, klass, etnicitet).

    Idag 2012 är det istället:

    bla bla bla (såsom kön, klass, ras)

    Kommentar av Torstensson — september 24, 2012 @ 2:22 e m

  25. [...] Det här ämnet har jag redan tagit upp. När Mansförbjudet släpptes debatterade Pär Ström mot Kawa Zolfagary som sedan intervjuades av Aschberg vilket jag skrev om i Ovita Kränkta Hen. [...]

    Pingback av Sakine Madon och Fredrik Krohnman om Journalisters mobbarmentalitet « Aktivarum — november 2, 2012 @ 5:34 f m

  26. [...] ”Vita Kränkta Män-gruppen” lägger Nanna en ansenlig del av tiden på att ord för ord upprepa vad ”hatarna” [...]

    Pingback av Det var en gång en reklamkampanj… Om hårborttagning och hygien « Aktivarum — november 7, 2012 @ 3:25 e m

  27. [...] Pär Ström höll med och delade dem – som många kända journalister uppenbarligen gör med Vita Kränkta Män  – då hade det varit en annan [...]

    Pingback av Kommentar på Hanna Fridéns krönika – Del 1 Pär Ströms påstådda åsikter « Aktivarum — november 10, 2012 @ 9:09 f m

  28. Hehe, vita män har förtryckt alla dom har stött på i hundratals år, och sen bajsar vi nästan på oss av en liten fientligt sinnad facebookgrupp. Manligt..

    Kommentar av Kalle Anka — november 29, 2012 @ 12:03 e m

  29. @Kalle Anka,

    Så talar antingen en noggrannt hjärntvättad man, eller en feminist som försöker tänka ur ett manligt perspektiv. ;-)

    Men define as power what any other group would be intelligent enough to call powerlessness. Men make the laws more to protect women than we do to protect ourselves. That we need to confront is our willingness to make men more disposable than women.

    (Dr. Warren Farrell & Barbara Walters: The Myth of Male Power)

    Kommentar av Ulf T — november 29, 2012 @ 1:28 e m

  30. [...] steget nåddes i och med Kawa Zolfagarys: Vita Kränkta Män vars främsta syfte är att hylla ”rätt” sorts rasism och ”rätt” sorts [...]

    Pingback av Klasshat.com – Del 1 Genusdårar som visar sitt sanna ansikte « Aktivarum — januari 15, 2013 @ 9:34 e m

  31. [...] Där attackeras alla som inte är ”kritiska på rätt sätt”. Om man alltså tillhör det normala blir man mobbad av Kawa Zolfagary och hans gäng (som förtryckare) men har man väldigt avvikande åsikter blir man också mobbad av VKM-mobben (denna gång som konstig avvikare). Den logiska följden av detta är Klasshat.com där man tar för givet alla som säger emot tillhör samma grupp. Min analys av det gänget hittar ni här. [...]

    Pingback av Sanningen om Mobbning – Barn kränks INTE av normer och strukturer – Barn kränks av människor! | Genusdebatten — januari 16, 2013 @ 9:21 f m


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

    aktivarum@gmail.com

    Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 521 andra följare

    Arkiv

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 521 andra följare

%d bloggers like this: